Structured Data
Structured data is een manier om informatie op een website te markeren, zodat zoekmachines deze gemakkelijker kunnen begrijpen en presenteren in zoekresultaten. Door gestructureerde gegevens toe te voegen (bijvoorbeeld via schema.org) kunnen zoekmachines zoals Google specifieke gegevens herkennen, zoals recensies, evenementen of producten, en deze verrijkte informatie tonen in zoekresultaten via zogeheten “rich snippets”. Structured data helpt de zichtbaarheid van een website te verbeteren en kan leiden tot een hogere click-through rate (CTR), omdat de informatie duidelijker en aantrekkelijker wordt weergegeven in de zoekresultaten.
Vond je dit leuk? Geef een applausje!
Ontvang tips en maak kans op het boek Online Invloed
Kan jij wel wat kennis gebruiken? Ik geef het boek Online invloed gratis weg. Het enige wat ik van je vraag is even aangeven dat ik je mag mailen met tips. Je ontvangt dan op onregelmatige basis UX / Design / Conversie tips en ik betrek je graag in korte gebruikersonderzoeken van mijn eigen projecten (hoef je niet aan mee te doen, mag).
Onder de inschrijvers verloot ik het boek, als bedankje voor jullie support.