2e website gratis bij uwwebsiteboer.nl
Op 1 april lanceerde ik de site uwwebsiteboer.nl. Op 1 april inderdaad. Maar toch is het een site die de rest van het jaar ook gewoon online kan blijven staan. Want het idee dat een website iets is wat je even snel kan aanschaffen als een kilo aardappelen bij de boer blijft me steken. Ik snap wel hoe het komt, want het ís ook heel eenvoudig om een site op te zetten, bijvoorbeeld met WordPress. Maar daar ga je het niet mee redden. Waarom niet? Omdat een standaard WordPress template geen rekening houdt met jouw content. En die content, dat is nou net datgene waarmee jij het verschil kan gaan maken.
Kijk, een groenteboer verkoopt zijn groenten en fruit, maar het is de kok die er uiteindelijk een gerecht van maakt. Een ei bakken lukt de meeste mensen nog wel, maar hoe je ervoor zorgt dat mensen haast van hun stoel afglijden van de smaken explosies tijdens het eten, dat is alleen voor de echte specialisten weggelegd.
Ik maak best weleens gebruik van wordpress thema’s hoor, laatst nog voor de site van Mattheus en Rebekah van der Steen. Maar ik zal nooit alleen een thema installeren, de demo data importeren en dan roepen “succes ermee!”. Nee, bij Mattheus en Rebekah bijvoorbeeld hebben we eerst gezeten over “Wat willen we vertellen”, “welk doel heeft de site”, “voor wie is de site?” etc. Pas toen dat helder was heb ik een ontwerp gemaakt van de homepage (dus los van de layout van het thema) en het thema vervolgens daarop aangepast. Zelfde verhaal voor een site van een evenement, een paar weken geleden opgeleverd. Ook weer gebruik gemaakt van bestaande techniek, maar wel ingevuld vanuit de content. En bovendien veel aandacht besteed aan microcopy (de korte tekstjes her en der op de site, bijvoorbeeld bij knoppen, labeltjes bij invoervelden, etc.).
Dus, wil je een website boer, zoek dan liever verder. Wil je een website chefkok, mail dan ivo@aroundseven.nl. 🙂
Vond je dit leuk? Geef een applausje!
Ontvang tips en maak kans op het boek Online Invloed
Kan jij wel wat kennis gebruiken? Ik geef het boek Online invloed gratis weg. Het enige wat ik van je vraag is even aangeven dat ik je mag mailen met tips. Je ontvangt dan op onregelmatige basis UX / Design / Conversie tips en ik betrek je graag in korte gebruikersonderzoeken van mijn eigen projecten (hoef je niet aan mee te doen, mag).
Onder de inschrijvers verloot ik het boek, als bedankje voor jullie support.