Cognitive Load
Cognitive load verwijst naar de hoeveelheid mentale inspanning die een gebruiker moet leveren om een taak uit te voeren of informatie te verwerken op een website of in een app. Als een website te veel informatie of te complexe navigatie biedt, verhoogt dit de cognitieve load, wat kan leiden tot frustratie en afhaken door gebruikers. Het verminderen van cognitieve load is een belangrijk doel in UX design en kan worden bereikt door duidelijke taal, eenvoudige navigatie, en het opdelen van informatie in behapbare stukken. Dit zorgt voor een soepelere en aangenamere gebruikerservaring.
Vond je dit leuk? Geef een applausje!
Ontvang tips en maak kans op het boek Online Invloed
Kan jij wel wat kennis gebruiken? Ik geef het boek Online invloed gratis weg. Het enige wat ik van je vraag is even aangeven dat ik je mag mailen met tips. Je ontvangt dan op onregelmatige basis UX / Design / Conversie tips en ik betrek je graag in korte gebruikersonderzoeken van mijn eigen projecten (hoef je niet aan mee te doen, mag).
Onder de inschrijvers verloot ik het boek, als bedankje voor jullie support.