Search Intent
Search intent, oftewel zoekintentie, verwijst naar het doel of de reden achter een zoekopdracht van een gebruiker. Er zijn verschillende soorten zoekintenties, zoals informatief (informatie zoeken), navigerend (een specifieke website vinden), commercieel (opties verkennen voordat je iets koopt), en transactiegericht (klaar om een aankoop te doen). Het begrijpen van de zoekintentie helpt bij het creëren van content die beter aansluit op de behoeften van de gebruiker en verhoogt de kans op een hogere ranking in zoekmachines. Door content te optimaliseren voor de juiste zoekintentie, verbeter je niet alleen je SEO, maar ook de algehele gebruikerservaring.
Vond je dit leuk? Geef een applausje!
Ontvang tips en maak kans op het boek Online Invloed
Kan jij wel wat kennis gebruiken? Ik geef het boek Online invloed gratis weg. Het enige wat ik van je vraag is even aangeven dat ik je mag mailen met tips. Je ontvangt dan op onregelmatige basis UX / Design / Conversie tips en ik betrek je graag in korte gebruikersonderzoeken van mijn eigen projecten (hoef je niet aan mee te doen, mag).
Onder de inschrijvers verloot ik het boek, als bedankje voor jullie support.