WhatsApp Contact
UX verbeteraar Around Seven uit Amersfoort. Ontwerpt voor jouw klanten.

Aanschouw! Een nieuwe stijl voor Around Seven!

27-08-2020, Branding Ondernemen
Gordijnen dicht

Aanschouw! Een nieuwe stijl voor Around Seven!

Een logo wijzig je nooit, een logo evolueert.

Zeggen ze.
En daar ben ik het mee eens.
Veel bekende logo’s zijn door de jaren heen nauwelijks gewijzigd, of op zijn minst nog nauw verbonden met het origineel. Denk aan Apple, Google, Coca Cola, Levi’s.

Mijn eigen logo stamt uit 2015.
Het is gemaakt door Paul von Excite en ik weet dat ik nooit meer zo’n mooi logo zal krijgen.

Schets van mijn huidige logo, gemaakt door Paul von Excite

Dat gezegd hebbende…

Toen ik zeven jaar geleden begon met Around Seven lag mijn focus nog niet zo op UX verbeteringen als nu.
Ik ontwierp ook flyers, posters, logo’s, bouwde websites en ontwierp uiteraard ook websites en apps.

De laatste 2 jaar heb ik heel veel van die werkzaamheden geschrapt en ben me gaan richten op het verbeteren van gebruikerservaringen. Daarnaast ben ik me gaan verdiepen in conversie optimalisatie.

Mijn schitterende logo straalt dat helaas niet uit.

Het zegt weinig tot niks over wat ik doe en hoe ik dat doe.
Dat begon aan me te knagen omdat ik bij elk huisstijl traject (ja, die doe ik stiekem ook nog heel graag) zelf altijd hard roep dat een logo moet passen bij jouw identiteit: waar sta je voor en welke waarden passen bij je?

Ondernemingsstijl

Je hebt ondernemers die het schitterend vinden om dikke offertes te schrijven. Die dol zijn op verkoopgesprekken en netwerken.

Dat is niet mijn stijl.

Ik hou van no-nonsense ondernemen waarbij een A4 offerte waarbij alle bla-bla geschrapt is ook goed is. Een stijl waarbij ik het niet hoef te hebben van verkoopgesprekken of netwerken, maar mijn werk mijn beste reclame is. Een stijl waarbij ik stap voor stap met andere ondernemers kan optrekken en hun website of app kan verbeteren.

Ik bof dat ik de afgelopen jaren klanten om me heen heb verzameld die er ook zo in staan.
Andere ondernemers die ook een no-nonsense mentaliteit hebben en met mij een samenwerking zoeken die voor beide partijen iets oplevert.

Tijd om dat meer in mijn eigen huisstijl naar voren te laten komen.

Stap voor stap

Goed, ik heb dus goed helder wat ik belangrijk vind als ‘Around Seven’ zijnde:

  1. No nonsense
  2. Stap voor stap optrekken met andere ondernemers
  3. Zonder opsmuk (zie ook punt 1)

Puntje 2 is voor mij een belangrijke. Het is iets dat ik de komende tijd meer en meer wil gaan doen. Lange termijn relaties waarbij we samen proberen conversie te verhogen en gebruikers blijer te maken.

Ik wil nog meer gaan doen met gebruikersonderzoek, meer beslissingen nemen op basis van data en onderzoek in plaats van mijn eigen kennis. Stap voor stap een site of app beter maken in plaats van eenmalig een flinke boost.

En dat is iets dat nu totaal niet in mijn logo verwerkt zat.

Aanschouw: Mijn nieuwe logo!

Tadaaa. Dit is hem dan.

Inderdaad. Heel anders. Ik zal je uitleggen hoe ik hierbij gekomen ben:

  1. De A en de 7 gecombineerd (Around Seven)
  2. De strepen staan in een ritme: continu verbeteren
  3. De strepen van de 7 zijn iets gecurved, er zit dynamiek in: we zijn actief aan het verbeteren
  4. Geen lijn teveel: ondernemen zonder poespas of opsmuk, en minimalistische designs die in dienst staan van de gebruiker

Het uiteindelijke logo en wat proces schetsen

Voor mij ook even wennen, maar ik vind dat het logo goed past bij wie ik ben en wat ik doe.
(Oh ja, voor de mensen die zijn gaan tellen: het zijn inderdaad geen 7 lijnen. Ik zei al: “geen lijn teveel”. Zoals je op een site doorgaans de helft moet schrappen, zo vind ik ook dat een logo met zo min mogelijk lijnen het verhaal moet vertellen. Dat lukte met vijf lijnen dus heb ik het gelaten bij die vijf lijnen.)

Ik zal de komende tijd het logo verder gaan doorvoeren. Laat me weten wat je ervan vindt!

Wil je dat ik je help met jouw huisstijl? Ik doe maximaal 1 huisstijl project naast mijn andere projecten, dus wees er snel bij! Stuur me even een mailtje of een berichtje via de site.

Ontvang tips en maak kans op het boek Online Invloed

Kan jij wel wat kennis gebruiken? Ik geef het boek Online invloed gratis weg.  Het enige wat ik van je vraag is even aangeven dat ik je mag mailen met tips. Je ontvangt dan op onregelmatige basis  UX / Design / Conversie tips en ik betrek je graag in korte gebruikersonderzoeken van mijn eigen projecten (hoef je niet aan mee te doen, mag).

Onder de inschrijvers verloot ik het boek, als bedankje voor jullie support.

Vond je dit leuk? Geef een applausje!

Lees lekker
verder.
Je kan me inhuren voor UX projecten of specifiek Visual Design. Voor huisstijl projecten heb ik beperkt ruimte. Ik word ingehuurd door diverse internetbureaus en bedrijven die graag op UX vlak de concurrentie voor willen blijven.
UX verbeteraar Around Seven uit Amersfoort