Logo design Foodie
Sommige van jullie hebben deze misschien al op facebook voorbij zien komen: Foodie.
Een tijdje terug werd ik benaderd door Mitch met de vraag: zou je eens mee willen denken hoe we Foodie meer een merk kunnen laten zijn?
Foodie is het overkoepelende bedrijf achter o.a. de Paleo Revolutie en paleo.nl, maar ook shops als eitwitpoeder.nl. Het gaat heel duidelijk over een gezond en gelukkig leven. Zelf omschrijven ze het zo:
De Foodie missie is simpel … het leveren van innovatieve producten en informatie voor jouw beste gezondheid mogelijk. Dit alles zodat jij van een langer, gelukkiger, en energieker leven kunt genieten.
Tof! wie wil dat nou niet? Dus ik wilde hier wel mee aan de slag. Na een eerste gesprek met Mitch kreeg ik wat beter op mijn netvlies waar Foodie voor stond (o.a vertrouwen, eerlijkheid, persoonlijk, terug naar de basis) en ben ik gaan nadenken over de vertaling hiervan. Valt niet mee, want dat zijn lastige begrippen om te vangen in beeld, en bovendien moest er iets van een logo komen dat overal op ‘geplakt’ kon worden.
Na een paar dagen denken kreeg ik een eureka momentje. Pfieuw. Dit is wat ik bedacht:
Inderdaad. Een handtekening. Niet echt een alledaags logo, maar wel eentje die werkt. Een handtekening is per definitie persoonlijk en geeft blijk aan het vertrouwen wat er in de producten is. Je zet je handtekening niet zomaar ergens onder.
Door op elk Foodie product – of dat nou een website, een staafmixer of een kookboek is- een handtekening te zetten geef je aan dat het een product is dat de goedkeuring van Foodie draagt.
Maar ook de corporate items geef je meteen een persoonlijk tintje:
Samen met Daphne hebben we naast dit idee ook nog wat zitten brainstormen over hoe we om zouden kunnen gaan met beeld, en kwamen we op een subtiele lijntekening die de ingrediënten omsluit of toont (als ze niet zichtbaar zijn, bijvoorbeeld in een sapje).
Je ziet, ook hier hebben we weer rechtsonder het boek ondertekend met ‘by Foodie’. Consequent doorvoeren zorgt voor herkenbaarheid en vertrouwen.
We zijn erg happy met het eindresultaat. Mitch pakt het vanaf hier weer verder op (hij heeft een bijzonder goed gevoel voor ontwerp en kán ook alles zelf) en gaat zelf nog verder aan de slag met beeld en doorvoering op de websites. Dat wordt vast heel tof!
Wil je dat we ook eens met jou meedenken over een logo of zelfs de hele branding? Neem dan contact met ons op, we komen graag jouw kant op!
Vond je dit leuk? Geef een applausje!
Ontvang tips en maak kans op het boek Online Invloed
Kan jij wel wat kennis gebruiken? Ik geef het boek Online invloed gratis weg. Het enige wat ik van je vraag is even aangeven dat ik je mag mailen met tips. Je ontvangt dan op onregelmatige basis UX / Design / Conversie tips en ik betrek je graag in korte gebruikersonderzoeken van mijn eigen projecten (hoef je niet aan mee te doen, mag).
Onder de inschrijvers verloot ik het boek, als bedankje voor jullie support.